Ei mitään uutta

lauantai 19. maaliskuuta 2016 Valeäiti 12 Kommenttia

Ei auta, ylöspäin on rämmittävä läpi oksien.

Meinasin ensin tehdä tästä yhden lauseen jutun. Laittaa otsikoksi VMP ja sitten jutun sisällöksi "mulla ei vaan ole enää mitään kivaa kerrottava". Eikä mulla kyllä varmaan olekaan.

Viimeiset viikot, ja niiden absoluuttisena kulminoitumispisteenä tämä kohta päättyvä, ovat olleet aika lailla perseestä. En jaksa kirjoittaa niistä, enkä oikein mistään muustakaan. En onnneksi ota tästä tätä nykyä enää paineita. Mutta yksi juttu harmittaa ihan vietävästi. Luulen katsoakas että olen menettänyt yhden oleellisen osan ruumiistani. Huumorilisäkkeen. Funny bonen. Minä olin vielä joskus hauska ihminen. Valeäiti oli vielä joskus ihan hauska blogi. Luulisin.

Nyt minä ja blogin ollaan pelkkää valitusta, kiirettä tai syvällistä pohdintaa. Muuhun musta ei taida nyt olla.

Oletko se sinä vai olenko se minä, Valeäiti? Kumpi meistä tylsistyi? Vai onko vain tosiaan niin että elämäni on muuttunut sellaiseksi tragikomiikan näyttämöksi, etten enää edes huomaa sitä komiikan puolta?

Ehkä tarvitsen vain muusan. Olisiko teillä mitään jutun juurta? Väärään paikkaan lentäneitä laattoja, hienostuneiden ihmisten luona tehtyjä housukakkoja? Kaupan kassalle kerrottuja juttuja? Pippelivitsejä?

Tarvitsen Funny bone kipsin. 



Ei auta, ylöspäin on rämmittävä läpi oksien. Meinasin ensin tehdä tästä yhden lauseen jutun. Laittaa otsikoksi VMP ja sitten jutun s...

Facebook-kommentit

Muut kommentit

12 kommenttia :

  1. Ai etta onko pippelivitseja? Kun pojat on 6 ja 4 vee ei sanavarastoon kuulu paljon muuta kun pippeli ja pylly ja "aiti missa sun pippeli on?" :) Ai niin ja nelivuotias haluaa antaa aidille vauvansiemenen niin etta me voitais saada viela yksi vauva koska taalla on kuulemma niin tylsaa.. Hah!

    Tsemppia kirjotukseen, kylla se taas pian lahtee!!

    -Henkka ja pojat

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, toi vauvakohta sai kyllä melkein pelästymään :D ei mua tämä kirjoittaminen niinkään stressaa mutta olisi kova jos ylipäänsä elämä olisi taas hauskaa :)

      Poista
  2. heh he.. juu kesällä 5-v täyttävä poikanen on kovin kiinnostunut noista pippeleistä (ja Itseilkimys 2-Beba.) Pippeleitä ja beboja ollaan naureskeltu pitkin talvea. Jos et tiennyt ne voivat ponnahtaa, pomppia ja omana versionaan on hyppypippeli. Naisena ja äitinä on saanut ihan uutta näkökulmaa tähän hyvin miehiseen osa-alueeseen - joskus enemmän kuin haluaisikaan. Tsemppiä sinne! p.s. mua ainakin on naurattanut =)

    VastaaPoista
  3. Musta on hyvä, että kirjoittaa fiiliksen mukaan, oli se sit hattaraa tai koirankakkaa. Niistä ns. valituksista monet saa vertaistukea, mikä on musta blogien yksi tärkeimmistä jutuista. Mä olen ainakin saanut täältä hirveesti vertaistukea esim. uhmaan, sairasteluihin ja kauhukohtauksiin. Kiitos siitä! Ja naurattanutkin on tietty monesti. No toi oli aika laimeesti ilmaistu. Sun blogi on yksi listani hauskimmista! Ja mun huumorintaju mitä ylevin, joten voit ottaa ton kohteliaisuutena. Selätä ne paskat asiat kirjoittamalla. Tai jos ei huvita niin sekin on ok. Toisena äitinä voin vain muistuttaa, että kyseessä on todennäköisesti vain vaihe!!

    Pippelivitsejä ei nyt tähän hätään löydy. Meillä eletään vasta sitä vaihetta kun 2,5-vuotiaan tyttäremme mielestä kaikilla, itsensä mukaan lukien, on pippeli. Palaan asiaan parin vuoden päästä.

    Aropupu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ihanaa, kyllä mä sit siitäkin olen iloinen jos vertaistukea voi antaa! Kiitos kauniista sanoista :) Pippeli se on meillä kaikilla, johan sen Freudkin tiesi..

      Poista
  4. Kuule voin ihan vannoa ja vakuuttaa, että se funny bone on siellä vielä. Jopa niistä synkimmistä (nyt alkaa sit vauvapalstalla spekulaatiot erootko vai onko sulla aivokasvain tms) asioista voi vitsailla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja edellistä kompaten voin todeta, että musta huumori se vasta välillä hauskaa onkin niiden synkkien hetkien keskellä, kun on ympärillä ihmisiä, jotka sitä ymmärtää. Omassa lähipiirissä on viimeisen vuoden ajan heitetty välillä niin synkkiä vitsejä, että ulkopuolisten olisi varmasti välillä vaikea ymmärtää. Sieltä sitä sitten taas noustaan, jotta voidaan pudota uudestaan ;)

      Poista
    2. Hah, totta! En ole kyllä ite niillä palstoilla käynyt mutta jos joku nyt jaksaa siellä jotain vatvoa niin jätetään niille kuitenkin jotain vatvottavaa! Kiitos muru <3

      Poista
    3. Reettapee: Mullekin mun faija sanoi viime viikonlopulla että "noh noh, vakavilla asioilla ei saa vitsailla" ja olin ihan että todellakin vitsailen, mieluumnin nauran kuin itken :)

      Poista
  5. Hei tsemppii, jos tää nyt mitenkään liittyy niihin karseuksiin mitä listasit kerran tässä jossain (fb?). Kyl se siitä! You can do it!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niihinpä niihin ja onhan täällä tietysti sitten työjutut ja muut aina mukana myös :) Kiitos tsempeistä!

      Poista

Kerro vaan, ihan rohkeasti.