Sisar hento pienoinen

torstai 8. elokuuta 2013 Valeäiti 11 Kommenttia

Tänään kävi niin, että minä uudelleen rakastuin koripalloon. Sitten kävi niin, että sen päätteeksi minut kannettiin kotiin aika todella turvonneen nilkan kanssa. 

Siinähän makasin, hikisenä ja kipeänä, naama itkusta viirulla. Kuuntelin keittiöstä kantautuvaa iltakitinää ja tuolilta tippuneen tytön huutoa. Se saapui olkkariin, siis raadon luokse, yhä itkien. Sitten se näki minut, ja itku loppui meiltä kummaltakin.

Minä pidätin kyyneliä, yritin olla huolestuttamatta pientä tyttöni, jonka sydämessä on empaattisuuden ja hoivavietin kohdalla tosi isot lihakset. 

Se pieni Ykkönen istui vieressäni liikahtamatta, suostumatta menemään mihinkään vähemmän tärkeään paikkaan, esimerkiksi kylpyyn. Se istui vieressä, silitti rauhallisin liikkein mahaani ja toisteli "ei mitään hätää, äiti". Välillä se katsoi jalkaa huolestuneena, asetteli pipityynyä paremmin. Sitten se antoi pusun ja jatkoi silittelyä. "Ei mitään hätää". Ja "mun jalka ei ole kipeä niin mä voin äiti vaikka hakea sulle vaatteita".

Jouduin pidätellä kyyneliä vähän tiukemmin. Ihana, ihana pieni tyttöni. Eikä siinä vielä kaikki. 

Sillä Kakkonenkin saapui puuroltaan paikalle innosta kiljuen. Se otti tilaisuudesta kaiken irti, ja istui mun naamalle.

Tälläista tänään. 


Tänään kävi niin, että minä uudelleen rakastuin koripalloon. Sitten kävi niin, että sen päätteeksi minut kannettiin kotiin aika todella turv...

Facebook-kommentit

Muut kommentit

11 kommenttia :

  1. Oii, onpa hän suloinen - teitin Ykkönen ♥

    Toivottavasti jalka on huomenna parempi, lepäilehän ny sen kanssa!

    VastaaPoista
  2. Ihan mahtavat muksut sulla! :D

    VastaaPoista
  3. En ihmettele jos sinua itketti kun melkein itketti minuakin tätä ihanaa lukiessa :) Hanna

    VastaaPoista
  4. Luin ensimmäisen lauseen moneen kertaan, koska luin sen aina vaan väärin: "Tänään kävi niin, että minä uudelleen liukastuin koripalloon". Mutta niinhän siinä vissiin sitten kuitenkin kävi!

    Ihana ykkönen <3

    VastaaPoista
  5. Voihan, ihana ykkönen, ihana. Ja aika hurmaava kakkonenkin, tiesi heti, milloin kannattaa ottaa tilaisuudesta vaarin.

    Parantumista!

    VastaaPoista
  6. Ihana tyttö! <3 Toivottavasti jalka paranee pian.

    VastaaPoista
  7. Lapsille äiti on ylivoimainen, haavoittumaton supersankari. Äiti puhaltaa pipiin, kaivaa käsilaukusta laastarin ja juoksee nostamaan pahasta paikasta ylös. Miten niin äidille itselleen voisi tapahtua jotain?!?! Ja jos tapahtuu, niin ei ihme, jos lapsen maailma järkkyy ;)

    Kun mulla on ollut selkä niin paskana, että olen maannut halvaantuneena sohvalla, oma muksu on ollut kyllä liikuttavan empaattinen ja avulias. Lapselle on myös varmaan aika hienoa olla kerrankin se, jonka apua OIKEASTI tarvitaan. Sai nääs vetää mulle sukat jalkaan jne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm, totta varmasti! Mutta toivon ettei sen tarvitse ihan taas vähään aikaan olla mulle tarpeellinen :)

      Poista
  8. Kollektiivinen kiitos kaikille sekä paranemistoivotuksista että lapsikehuista ;) jalka voi erinomaisesti ja lapset on ihan yhtä söpöjä kuin aina ennenkin, win!

    VastaaPoista

Kerro vaan, ihan rohkeasti.