Paljastavat Google-haut

perjantai 15. helmikuuta 2013 Valeäiti 21 Kommenttia

Sehän on jo vanha vitsi, millä hakusanoilla vaikkapa blogeihin päädytään. PeNa ihmettelee edelleen, missä ne aina haetut Hai-saappaat on, minä nauran sille että joku jäi tänne oleskelemaan haettuaan "lapsiperhe-elämä on kamalaa".

Mutta nyt keksin vielä ehkä paremman potentiaalisen Google-listauksen: millä hakusanoilla minä haen. Täytyy ehkä ruveta pitämään kirjaa! Viimeisimpien muistamieni hakujen perusteella olen:

Harrastanut lasten tauteja:
  • Kuumeraja vauva
  • Pikkujätti Kamppi
  • Lastenklinikka päivystys
  • Babyhaler
Tehnyt ruokaa: 
  • Liian löysä kuorrute
  • Uunilohi
  • Makaroni-martta
  • Lanttu alle 1-vuotias
  • Maidoton makaronilaatikko
Haaveillut omasta elämästä: 
  • Leikkikerhot / toiminta / kerhot (eikä silti löytynyt vaihteenkaan kautta)
  • Lasten tanssitunnit helsinki
Haaveillut muuten vain: 
  • Personal trainer helsinki
  • Gran Canaria (kuvahaku)

Ja viimeisimpänä temppuna oli äkillinen äitihetki, jona yritin askarrella:
  • Helppoja muovailuvahahahmoja
  • Mustarastas
  • Muovailuvahatahrojen poisto
  • Myrkytystietokeskus info
Alla näkyy sama kuvina, ensimmäinen muovailuvahakokeilu. Kuten voinette päätellä, Ykkönen toivoi vaatimattomasti että tekisin Mustarastaan. Sitä ennen Ykkönen oli itse tehnyt Krokotiilin (jolla oli napa, häntä, pyrstö ja porkkanasilmä) sekä Kasan, minä olin keskittynyt valokuvaamiseen ja Kakkosen hengissä pitämiseen.

Ja jos oikein tarkkaan katsotte, huomaatte että myös Mustarastas sai itselleen vielä toisen pyrstön, jossa oli luonnollisesti myös porkkanasilmä. 





"Tässä on napa"






Sehän on jo vanha vitsi, millä hakusanoilla vaikkapa blogeihin päädytään. PeNa ihmettelee edelleen, missä ne aina haetut Hai-saappaat on, mi...

Facebook-kommentit

Muut kommentit

21 kommenttia :

  1. Sori nyt vaan, mut musta on aivan hulvatonta että sä turvaudut googleen muovailuvahatuokion koittaessa. Toivottavasti ei netti katkea ratkaisevalla hetkellä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiku sitähän mäkin tässä nauran! :D että kuinka kaukana sitä voikin olla mukavuusalueeltan jonkun saatanan askartelun kanssa. En tykännyt koulussa, en tykkää vieläkään.

      Poista
    2. Mä en ole edes älynnyt, että sitäkin aihetta voi googlata. Oon aina vaan, että jos äiti tekis vaikka lumiukon, eikö oiskin hieno juttu!

      Poista
    3. Mä googlaan KAIKEN. Se on parasta.

      Poista
    4. Watevö kunhan pääsee nettiin! :D Nimim. älkää tehkö niinku mä teen.

      Poista
  2. No jos sä näkisit ne lukemat millä mun sivuille tullaan etsii Hai-saappaita niin tajuaisit! (Nyt ne löytää tännekin). JA mun Hai-saapaskuva on päätynyt jollekin haisaapaspervojen kuvagalleriaan.

    Mä en ees kehtaa tunnustaa mitä kaikkee googletan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahaha :D Tunnusta tunnusta, vertaistyhmyyttä!

      Poista
  3. Googleta ihmetaikina niin ei tarvita tuota myrkytystietokeskusta ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itseasiassa sainkin vastaukseksi lähinnä noita taikataikinajuttuja :)

      Poista
  4. HAHAA ;) piti itse vielä googlettaa, et oliko se ihmetaikina vai taikataikina. Taikataikinalla löydät paremmin. Anteeksi ;) Kuten huomaat, ei meilläkään kauheasti askarrella. Tuota taikinaa oli MLL kerhossa... Jep, huono äiti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahahahah, ihan mahtavaa! :D :D yksi tulee polleana pätemään ja sit ei osaakaan :D

      Poista
    2. (I'm all over the place... :/ )

      Poista
  5. Taikataikinaa voi värjätä esim karamelliväreillä, kaakaojauheella, käyttämällä esim ruisjauhoja. Ja jos haluaa jonkun kuvion säilyttää, sen voi paistaa uunissa pienellä lämmöllä kuivaksi. Mä olen tehnyt siitä nukkekotiin leipiä ja pullia. T. -K-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai kauhee tää on jo ihan liian marttaa mulle joka tasolla. Toi nukkekotikin on niin pelottava ajtus, huih.

      Poista
    2. Mä oon wannabe nukkekotiharrastaja. Näprään joskus jotain pientä omaan nukkekotiini, jota ei ole. -K-

      Poista
    3. No sulla on sitte joko päivä valmis setti sinne suoraan laitettavaksi :)

      Poista
  6. Mäkin googlaan esim. paperilennokin taittelun (niistä on muuten iloa melko pitkäksi aikaa, kunnes joku repii tai muuten möhnää sen lennokin), ei voi muistaa, miten ne silleen oikeesti taiteltiin... Ja taikataikinan olinkin unohtanut, sen suhteen voisi joskus yrittää myös aktivoitua (vaikka askartelu on kyllä todellakin ei-mukavuusaluetta...).
    Kerhoista muuten, oon ihan uusi lukija, mutta näyttäis, että tekin asutte Helsingissä? Helsingin kaupungin kerhot on nimeltään "Leikkitoiminnan kerhoja", toimivat leikkipuistojen alaisuudessa, hakemukset laitetaan päivähoitohakemus -lomakkeella (kaupungin sivuilla netissä), niistä löytyy ne kerho-valikotkin. Alaikäraja on 2,5v (välillä kuuluu huhuja, että sitä oltais laskemassa 2 vuoteen). Meillä on 4 -vuotias esikoinen nyt 2. talvea kerhossa, suosittelen lämpimästi! Siellä myös askarrellaan, niin kotona ei tarvi! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ykkösellä on kans nyt vihdoin alkamassa kerho, sitä mä googletinkin kun piti kysyä että kuinka usein ja minä päivinä paikka on saatu :) innolla odotan kun kaikilla on ollu niin hyviä kokemuksia! Se ikäraja on muuten laskettu kahteen vuoteen.

      Poista
    2. Onnittelut kerhopaikan johdosta! Meidän alueella parhaiten on saanut tietoa johtavalta leikkipuisto-ohjaajalta, joskus oon puhunut päiväkotien johtajienkin kanssa (silloin painostus-vaiheessa). Se päätös tuli kyllä ihan kirjeenä kotiin. Meillä olis kakkonenkin jo viikon päästä 2v, hmmm...

      Poista
    3. Kiitos! Kuulin myöskin sitten puhelimessa että kohta on tulossa kirje kotiin, hän yrittää ensi viikolla ne saada lähtemään. ihan kätevää sinänsä että puhelimessa vielä sovittiin kerhopäivät ja aloituspäivä. Ilman puhelua olisin käytännössä kuullut paikasta muutama päivä ennen kerhon alkua. Tehokkuus se toimii vain.

      Poista

Kerro vaan, ihan rohkeasti.