Tytöistä ja pojista

lauantai 17. marraskuuta 2012 Valeäiti 8 Kommenttia

Olen tehnyt viime aikoina kaksi merkittävää huomiota liittyen sukupuolten kehittymiseen. Olen varsin yllättynyt kummankin havainnon osalta siitä, miten aikaisin sukupuoli tuntuu näissä asioissa vaikuttavan.

Havainto 1: 
Tytöillä on keskenään välillä vähän vaikeaa. Kaksi leikki-ikäistä tyttöä on yhtäkuin cat fight. Leluja ei osata jakaa, kumpikin vähän tönii toisiaan ja ainakin se toinen otti just ne nukevaunut kun toinen olisi ollut peittelemässä omaa nukkea sinne. Jos taas tyttö pääsee leikkimään pojan kanssa, on ilma täynnä ihastunutta kiherrystä, kikatusta ja sulaa sopua. Etenkin jos poika on vähän vanhempi, silloin sitä vasta ihanaa onkin. Juostaan, riehutaan, rakennetaan ja ojennetaan vailla mitään ongelmia. Ja äiti sai taas kahvia juodakseen.

Havainto 2: 
Pojilla on pippeli. ´nuff said.

Olen tehnyt viime aikoina kaksi merkittävää huomiota liittyen sukupuolten kehittymiseen. Olen varsin yllättynyt kummankin havainnon osalta s...

Facebook-kommentit

Muut kommentit

8 kommenttia :

  1. Jaa, meillä taitaa asua sitten semmonen poikatyttö, koska naapurinpoikien kanssa saadaan vähintään yhtä kovat riidat aikaan kuin tyttöbestiksen kanssa. :( Kumpikin haluais leikkiä just sillä tietyllä autolla tai nosturilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosin kuulemma tytöt eivät myöskään kieri mutaisessa maassa eikä niiden haalareista mene polvet puhki vaan peppu, koska tytöt istuvat eivätkä riehu. Ei ihan täyty tämäkään kehys meidän prinsessan kohdalta. ;)

      Poista
    2. Nää on näitä, sukupuolistereotypioita :) Tytöthän lisäksi tykkää sitten runoista ja prinsessoista ja kukista, koita saada edes ne teidän tytöllä sitten läpi!

      Poista
    3. Huh helpotusta, prinsessaleikit on sentään in. Kunhan prinsessa saa tulla pelastamaan prinssin (= pikkuveljen) vankilasta. :D

      Poista
  2. Olen tylsä, mutta minulle on tullut tavaksi tulkita, että kyse on persoonista. Esikoispoikani ei sulattanut tarhassa leikkeihin yhtä poikaa ns. kolmanneksi pyöräksi, taisteli leluista ja aiemmin perhepäivähoidossa ahdistui vuotta nuoremman tytön halusta yhteisleikkiin.

    Pienillä lapsilla on kuvitelmissaan sekä pippelsson että pimppi, ainakin Sinkkosen mukaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ykkösen mukaan meillä kaikilla on vaan pylly, etu- ja takapuolella :)

      Poista
  3. Apua, teillä on etupylly :D (Sen siitä saa, kun lukee joskus kaksplussan mitäsnyttiä. Oppii kaikkia uusia sanoja. Niin kuin etupyllyn ja kyykkyvatkaajan. Viimeksi mainittu naurattaa mua vieläkin, melkein kolmen vuoden jälkeen.)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua :D Ei mulla ainakaan ole! Etupyllyhän on sitäpaitsi saunassa edempänä istuvan naisen pylly, ahtaissa olosuhteissa, vrt. takapylly. "oo sä etupylly, mä oon takapylly".

      Poista

Kerro vaan, ihan rohkeasti.