Ne pienet valkoiset valheet

perjantai 2. marraskuuta 2012 Valeäiti 16 Kommenttia

Vanhempi vauvalle:
"Mmm, maistapa tätä, tosi hyvää!"
"Oota mä tuun ihan kohta, teen vaan tän yhden jutun"

Vanhempi taaperolle:
"Tää on aikuisten pastilli"
"Ei kun se on kato rikki, nyt ei voi enää pelata"
"Kakku loppui jo"
"Ai, oksensit matolle. Ei se haittaa!"
"Kylläpä piirsit hienosti!"

Lapsi vanhemmilleen:
"Tarviiko käydä potalla? -Ei."
"Onko sulla kakka housussa? -Ei."
"Oho, tippu!"

Puolisot toisilleen:
"Näytät tosi hyvältä, et ollenkaan väsyneeltä!"
"Mä käyn vaan yhdellä"
"Ai, en mä kuullu että sä pyysit apua"
"Mulla on pää tosi kipeä"
"..." (teeskentelee nukkuvaa vauvan herätessä)

Muille:
"Ihan hyvin menee, kiitos!"
"Ei ne oman lapsen kakat sua sitten ällötä"
"Ei se synnytys niin paha ole, hyvin se menee!"
"Mä tulen sitten heti vanhempainvapaalta takaisin töihin"

Itselle:
"Mä käyn vaan yhdellä"
"Minä ainakin aion olla pilkkuun asti!"
"Syön sitten vähän terveellisemmin kun imetys loppuu"
"Kyllähän mä urheilisin jos en olisi näin väsynyt"

Ah, jo helpotti.

Vanhempi vauvalle: "Mmm, maistapa tätä, tosi hyvää!" "Oota mä tuun ihan kohta, teen vaan tän yhden jutun" Vanhempi t...

Facebook-kommentit

Muut kommentit

16 kommenttia :

  1. *huutonaurua*

    ja.. muut itselle:

    "Onpa söpö lapsi."

    VastaaPoista
  2. ...itseasiassa mun piti lisätä toi kohtaan "muille" mutta pupu meni pöksyyn. :D

    VastaaPoista
  3. Hahaa... voisiko totuudenmukaisempaa listaa ollakaan =)

    VastaaPoista
  4. Muille; "Onhan se ihan kiva pitää vapaailta,mut en mä tätä olis niin paljon tarvinuut" (FREEEEDOOOOMMMM!!)

    VastaaPoista
  5. Mulla on vasta vauva, mutta se parka niin on saanut kuulla noita valkoisia äidiltään ("äiti tulee kohta" on varmaan sen eka lause). Miehelle vilautin tekstiä (juu, mun mies tykkää lukea sun juttuja :) ja luulen että se aika paljon samaistui muutamaan kohtaan tossa "puolisot toisilleen" kategoriassa ;).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai säkin osaat valehdella valkoisesti, "lukija bloggaajalle" ;)

      Poista
  6. Ahaha :D

    Mä tässä just syön iltapalaksi aikuisten pastilleja, äiti on tehnyt tänään "ihan kohta" lukemattomia asioita ja kaikki tämä suklaahan on ihan vaan imetyksen ylläpitoa varten.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No pitäähän sitä meijeriä tankatakin hyvänen aika! :)

      Poista
  7. Hyvää viikoloppua, sait taas hymyn huulille!

    VastaaPoista
  8. Ihan oot asian ytimessä!! Sulla on ihan loistava blogi... taidankin jäädä kytistelemään :)

    VastaaPoista
  9. Neljävuotias vanhemmilleen:
    "En mä mitään tehnyt!" (taapero itkee täysiä)
    "Ei syöty tänään mummilla jäätelöä. Syötiin vaan terveellistä"
    "Näin pahoja unia" Joka ikinen aamu kuuden aikaan meidän sänkyyn kömpiessä
    "Ei väsytä yhtään!" Illalla kiukkuraivareiden keskellä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Piru kun niistä tulee vaan ovelampia iän myötä...;)

      Poista

Kerro vaan, ihan rohkeasti.