"Rooli on äiti"

tiistai 24. tammikuuta 2012 Valeäiti 2 Kommenttia

Oli kuulkaa hymyssä pidättelemistä kun käväistiin Ykkösen kanssa hammaslääkärissä ja kerrottiin alkuun taustatiedot. Mun nimen ja puhelinnumeron kirjattuaan hammashoitaja jatkoi mun tietojen naputtelua ja selosti: "Rooli on äiti".

Meinasi tulla pieni naurunpyrskähdys, että nimenomaan, roolihan se :)

Äitiroolin syvintä olemusta pitänee jossain vaiheessa oikein pohtimalla pohtia, jotta saa itsekin selvän mikä niistä äideistä äitejä oikein tekee. Ja joko minä olen sellainen?

Ykkösellä oli muuten hampaita 12 ja oletettavasti reikiä nolla.

Oli kuulkaa hymyssä pidättelemistä kun käväistiin Ykkösen kanssa hammaslääkärissä ja kerrottiin alkuun taustatiedot. Mun nimen ja puhelinnum...

Facebook-kommentit

Muut kommentit

2 kommenttia :

  1. Juuri näin, roolihan se on. Ja mikä tärkeämpää, se ei ainakaan omalla kohdallani ei ollenkaan ainoa, vaan yksi niistä lukuisista elämäni rooleista. Tämäkin on seikka, joka välillä saattaa herättää "Vähän Paremmissa Äideissä" paheksuntaa.

    tiia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tiia kommentista, olen ihan samaa mieltä. Mietin usein miten nykyään kertoisin itsestäni jos joku tuntematon kysyisi, sanoisinko ensimmäisenä että minulla on lapsi (tai kohta kaksi)? Ennen vastasin ehkä heti ensimmäisenä ammatin, nyt en ihan tiedä. Rooleja kun on aika monta tyttärestä vaimoon, konsultista kauppatieteilijään, (vale)äidistä pirttihirmuun...valitse siitä nyt sitten se oikea :)

      Ehkä mun kannattaa sit vaan aina alottaa "no mä oon tällänen puhelias tyyppi". Siitähän on sitten hyvä jatkaa liian pitkällä selityksellä.

      Poista

Kerro vaan, ihan rohkeasti.